۱۳ دی ۱۳۸۸

کاغذ دیواری هایی که نور می دهند!


با انجام تحقیقات برای ساخت نوعی از LED های ارگانیک، دیواری که نور ساطع می کند ممکن است در عرض دو سال جایگزین لامپهای برق شده و انتشار گازهای گلخانه ای را تا حد قابل توجهی کاهش دهد

مواد OLED توسط يك شركت انگليسي به‌نام لوموكس در دست طراحي است كه مي‌تواند روي يك نوار باريك پوشانده شود و براي پوشاندن ديوارها مورد استفاده قرار بگيرد و كاغذ ديواري ساطع‌كننده نوري را ايجاد كند كه لامپ‌هاي برق سنتي را بلامصرف مي‌سازد.

اين شركت كه براي طراحي فن‌آوري OLED خود از دولت 454 هزار پوند دريافت كرده، مدعي است محصولش مصرف انرژي را نسبت به لامپ‌هاي برق مورد استفاده تا 60 درصد كاهش مي‌دهد.

اين شركت علاوه بر كاغذ ديواري ساطع كننده نور قصد دارد صفحات نمايش قابل انعطافي كه مي‌توانند پس از استفاده در يك نشست جمع شوند و همچنين روشنايي براي محيط بيروني ساختمان بسازد و اميدوار است نخستين محصولش در سال 2010 براي فروش روانه بازار شود.

OLED يكي از فن‌آوري‌هاي مورد استفاده در ساخت نمايشگرها و پنلهاست كه داراي پيكسل‌هاي حاوي ماده ارگانيكي است كه از خود نور منتشر كرده و در نتيجه به منبع نور نيازي ندارند. اين ويژگي به باريكتر شدن نمايشگرها و كاهش مصرف برق كمك مي‌كند.

هیچ نظری موجود نیست: